Έρευνα Σουηδών επιστημόνων καταδεικνύει ταχύτατη μείωση στο κόστος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, μέσω της μείωσης του κόστους των μπαταριών.
Σύμφωνα με τη μελέτη των Μπγιορν Νίκβιστ από το Περιβαλλοντικό Ινστιτούτο της Στοκχόλμης και Μενς Νίλσον από το Βασιλικό Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Σουηδίας που δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση Nature Climate Change, «πολύ σύντομα οι μπαταρίες ιόντων λιθίου που προορίζονται για τα αυτοκίνητα θα φτάσουν σε τιμές κάτω από 150 δολάρια ανά κιλοβατώρα, με αποτέλεσμα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να γίνουν κερδοφόρα για τις βιομηχανίες και προσιτά για τους καταναλωτές»
Στην ίδια έρευνα διαπιστώθηκε ότι από το 2007 ως το 2014 σημειώθηκε ετήσια μείωση 14% στο κόστος της αποθηκευτικής ικανότητας των μπαταριών που χρησιμοποιούνται στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από 1.000 δολάρια ανά Kw/h σε 410 δολάρια ανά Kw/h.
Ειδικά εταιρείες όπως η Tesla και η Nissan που παράγουν τα περισσότερα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, το 2014 είχαν κόστος μπαταριών που δεν ξεπερνούσε τα3 00 δολάρια για κάθε Kw/h. Αυτό το ποσό είναι χαμηλότερο και από την πλέον αισιόδοξη εκτίμηση για το 2015, αλλά και από τις μέσες επίσημες προβλέψεις για το 2020. Το πραγματικό κόστος των μπαταριών αναμένεται να φτάσει τα 230 δολάρια ανά κιλοβατώρα το 2018, σύμφωνα με τη μελέτη. Αξίζει να σημειωθεί ότι το κόστος των μπαταριών σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο αφορά το 25 έως και το 50% του συνολικού κόστους, επομένως η μείωση του κόστους του θα συρρικνώσει σημαντικά τις τιμές λιανικής των αυτοκινήτων. Το κόστος αγοράς είναι άλλωστε, μαζί με την περιορισμένη αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, το μεγαλύτερο «αγκάθι» στην εμπορική τους επικράτηση, καθώς το κόστος χρήσης είναι μηδαμινό σε σχέση με αυτό των συμβατικών αυτοκινήτων. Στην Ελλάδα ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο όπως το i3 της BMW για κάθε 100 χιλιόμετρα απαιτεί ρεύμα κόστους περίπου 2€.
Πηγή: gazzetta.gr