Πρόκειται για τα ισχυρότερα τετρακίνητα μοντέλα που έφτιαξε ποτέ η Βαυαρική φίρμα
Το M division της BMW παρουσιάζει τη δεύτερη γενιά των X5M και X6M, πριν από το επίσημο ντεμπούτο της έκθεσης του Λος Άντζελες.
Αμφότερα τα «καυτά» Βαυαρικά μοντέλα φέρουν μια ανανεωμένη εκδοχή του V8 twin-turbo μοτέρ των 4,4 λίτρων που κινούσε και τις προηγούμενες εκδοχές τους, στο οποίο η ισχύς έχει ανέβει κατά 3,6% και η ροπή κατά 10%, την ίδια στιγμή που οι εκπομπές CO2 και η κατανάλωση βενζίνης έχουν περιοριστεί κατά πάνω από 20%.
Έτσι, η ισχύς έχει ανέβει κατά 20 ίππους, φτάνοντας στους 575, η οποία είναι διαθέσιμη από τις 6.000 έως τις 6.500 σ.α.λ. Η αύξηση της ροπής είναι της τάξης των 72 Nm και πλέον ορίζεται στα 750 Nm. Κατόπιν όλων αυτών, τα δύο κορυφαία SUV αποτελούν τα ισχυρότερα τετρακίνητα μοντέλα που έφτιαξε ποτέ η BMW.
Ένα νέο 8τάχυτο M Steptronic αντικαθιστά το παλαιότερο των 6 σχέσεων, στέλνοντας την κίνηση και στους 4 τροχούς, μέσω του συστήματος xDrive, το οποίο φέρει έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη που επιτρέπει την πλήρως μεταβαλλόμενη κατανομή της κίνησης ανάμεσα στους δύο άξονες, αν και κανονικά η ροπή στέλνεται στους πίσω τροχούς.
Εκρηκτικές είναι οι επιδόσεις, καθώς οι X5M και X6M χρειάζονται μόλις 4,2 δλ. για να φτάσουν από στάση στα 100 χλμ./ώρα, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα. Την ίδια ώρα, η BMW «υπόσχεται» κατανάλωση 11,1 λτ./100 χλμ., ενώ αν θέλετε να ξέρετε πόσα τέλη κυκλοφορίας θα πληρώνετε, υπολογίστε πως οι εκπομπές CO2 είναι της τάξης των 258 γρ./χλμ.
Πλήρη ηλεκτρονικών βοηθημάτων είναι τα νέα X5M και X6M, όπως το βελτιωμένο σύστημα ευστάθειας Dynamic Stability Control (DSC). Η ανάρτηση, πάλι, αποτελείται από διπλά ψαλίδια εμπρός, ενώ φέρει αυτό-προσαρμοζόμενη αερανάρτηση με ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ, που μειώνουν το ύψος του αμαξώματος κατά 10 χλστ.
Το σύστημα Dynamic Damper Control προσφέρει τρεις λειτουργίες, τις Comfort, Sport και Sport+, ενώ το σύστημα διεύθυνσης είναι τεχνολογίας M Servotronic. Οι τροχοί είναι 21 ιντσών και φέρουν ελαστικά Michelin Pilot Super Sport UHP, διάστασης 285/35 μπροστά και 325/30 πίσω.
Εμφανισιακά, τώρα, πέραν των σημάτων «Μ», οι νέες X5M και X6M ξεχωρίζουν μέσω των φαρδύτερων προφυλακτήρων, με τον εμπρόσθιο να φέρει μεγαλύτερη εισαγωγή αέρα και τον πίσω διαχύτη για τις 4 απολήξεις της εξάτμισης. Τονισμένοι είναι οι θόλοι των τροχών, οι καθρέπτες είναι διαφορετικοί, ενώ τα δύο κορυφαία μοντέλα της BMW διαθέτουν δύο αποκλειστικές αποχρώσεις, τις Long Beach Blue Metallic και Donington Grey Metallic.
Στο εσωτερικό, υπάρχουν πλήθος «Μ» πινελιών, σπορ καθίσματα, ανθρακονήματα στο ταμπλό και επένδυση Alcantara στον ουρανό.
Ο αυτόματος κλιματισμός είναι 4 ζωνών, ενώ το ηχοσύστημα είναι της Harman Kardon. Ανακοινώθηκε πως η διάθεση των νέων X5M και X6M θα ξεκινήσει στο Ην. Βασίλειο από τον Απρίλιο του 2015, οπότε κάπου εκεί αναμένουμε να τις δούμε και στη χώρα μας.